پروپوزال رابطه مهارتهاي مديريتي و رضايت شغلي دبيران

دانلود پروپوزال|دانلود پايان نامه|طرح توجيهي|گزارش كارآموزي|نقشه مدل رقومي ارتفاعي

پروپوزال رابطه مهارتهاي مديريتي و رضايت شغلي دبيران

پروپوزال رابطه مهارتهاي مديريتي و رضايت شغلي دبيران

پروپوزال رابطه مهارتهاي مديريتي و رضايت شغلي دبيراندسته: مديريت 
بازديد: 92 بار 
فرمت فايل: docx 
حجم فايل: 158 كيلوبايت 
تعداد صفحات فايل: 25 

در سالهاي اخير پژوهشهاي زيادي درباره مهارتهاي مديريتي و رابطه آن با رضايت شغلي انجام گرفته است سالازار ( 2002) معتقد است كه در سالهاي اخير توانمندسازي و كسب مهارتهاي مديريتي به عنوان يك راهكار نيروي انساني براي خلق كارآمدي، بهر ه وري و خشنودي بيشتر كاركنان در محيط كار مورد استفاده قرار مي گيرد

قيمت فايل فقط 19,345 تومان

خريد

پروپوزال رابطه مهارتهاي مديريتي و رضايت شغلي دبيران

هرگونه استفاده براي نمره و يا ارائه مستقيم به استاد مورد تاييد ما نمي باشد و شرعا و اخلاقا كار درستي نمي باشد لطفا از اين پروژه براي آموزش و نمونه تحقيق استفاده شود.

اين فايل توسط گروه مهندسين برتر(فايل يار) نگارش شده است و فروش بدون اجازه گروه شرعا حرام و قابل پيگيري حقوقي مي باشد!

انگيزه‌هاي شغلي,رضايت شغلي,عوامل موثر بر رضايت شغلي

بيان مسأله

 

با توجه به تغييرات پرشتاب محيط بيروني و دروني مدرسه ، چگونه مدير مدرسه مي تواند در مقام رهبر آموزشي ، ايفاي نقش كند و بايد چه توانمندي هايي داشته باشد ؟ مديران آموزشي تا چه ميزان از مهارتهاي فني ، انساني ، ارتباطي و ادراكي برخوردار بوده و در كدام زمينه ها دچار ضعف و نياز هستند ؟ آيا ضعفهاي مديريتي آنها تاثيري در كاهش رضايت شغلي دبيران  به جا مي گذارد ؟ چگونه مي توان بر اين ضعف ها غالب آمد و رضايت شغلي دبيران  را تا آنجا كه به مديريت آموزشي مربوط است افزايش داد ؟ آيا بين مديران و دبيران  مدارس اختلاف و كشمش وجود دارد؟ چرا برخي از مديران با كفايت يا كارآمد تشخيص داده مي شوند و بهتر مي توانند بر مشكلات غالب آيند ؟ چرا بعضي از دبيران  با كفايت از مدير مدرسه اش گله مند هستند ؟ چرا در بعضي از مدارس ، دبيران  از كار خود احساس رضايت كافي ندارند ؟

امروزه برخي از دبيران  ميل و رغبت چنداني براي حضور در محيط مدرسه نشان نمي دهند و حضور خود را در دفتر و اتاق مدير و گاهي كلاس درس از روي ناچاري و اجبار تعبير مي كنند . تمايل دارند زودتر از محيط مدرسه خارج شوند و ديرتر به آنجا بروند .

اينها مسائلي هستند كه به نوعي در كليه مدارس كشور از جمله مدارس شهرستان اهر قابل طرح هستند . البته اين به معناي آن نيست كه مديران آموزشي در شهرستان اهر از ضعفهاي مديريتي شديدي رنج مي برند كه موجب افزايش نارضايتي در بين دبيران  مي شوند ، بلكه مسئله فرا منطقه اي ، حتي ملي و بين المللي است . به جهت تحديد موضوع مورد مطالعه ناچاربوده ايم ، نمونه و موردي را در يك منطقه مانند شهرستان اهر بررسي نماييم.

مدت زيادي است كه نظريه پردازان مديريت و صاحب نظران تعليم و تربيت به دنبال يافتن پاسخ به اين پرسشها هستند كه چرا بعضي از مديران آموزشي در ايجاد رضايت شغلي همكاران خود موفق عمل مي كنند و برخي شكست مي خورند ؟ نتيجه تحقيقات آنها فقط پاسخ هاي ناقص و يك بعدي را در بر داشته و علل و عوامل اين وضعيت را به عوامل روان شناختي صرف و پيشينه شخص و پايگاه خانوادگي و ... نسبت مي دهند در حاليكه برخي محققان بر اين باورند كه يك راهبرد موفق سازماني در اين زمينه و عملكرد عالي و پايدار بايد معطوف به كليت وجود انسان باشد . طبق اين نظريه جهت برخوردداري از عملكرد عالي مديريت در ارتقاي سلامت رواني و رضايت شغلي همكاران آموزشي بايستي ابعاد اساسي وجود انسان اعم از نيازهاي جسمي و ذهني و رواني آنان را در مدلي تلفيق كرد و آنرا مورد بررسي قرار داد. ايجاد ساختار مناسب از يك طرف و طراحي استراتژيهاي انسانگرايانه از طرف ديگر، به همراه سبك رهبري ، سه عاملي هستند كه مديران از طريق آنها به راحتي مي توانند پاسخگوي نيازهاي كارمندانشان باشند و زمينه لازم را در جهت رضايت شغلي آنها فراهم كنند( جونز ، 1999 و تري ، 1989، بيكر ، 1997).

با توجه به تغييرات پرشتاب محيط بيروني و دروني مدرسه ، چگونه مدير مدرسه مي تواند در مقام رهبر آموزشي ، ايفاي نقش كند و بايد چه توانمندي هايي داشته باشد ؟ مديران آموزشي تا چه ميزان از مهارتهاي فني ، انساني ، ارتباطي و ادراكي برخوردار بوده و در كدام زمينه ها دچار ضعف و نياز هستند ؟ آيا ضعفهاي مديريتي آنها تاثيري در كاهش رضايت شغلي دبيران  به جا مي گذارد ؟ چگونه مي توان بر اين ضعف ها غالب آمد و رضايت شغلي دبيران  را تا آنجا كه به مديريت آموزشي مربوط است افزايش داد ؟ آيا بين مديران و دبيران  مدارس اختلاف و كشمش وجود دارد؟ چرا برخي از مديران با كفايت يا كارآمد تشخيص داده مي شوند و بهتر مي توانند بر مشكلات غالب آيند ؟ چرا بعضي از دبيران  با كفايت از مدير مدرسه اش گله مند هستند ؟ چرا در بعضي از مدارس ، دبيران  از كار خود احساس رضايت كافي ندارند ؟

امروزه برخي از دبيران  ميل و رغبت چنداني براي حضور در محيط مدرسه نشان نمي دهند و حضور خود را در دفتر و اتاق مدير و گاهي كلاس درس از روي ناچاري و اجبار تعبير مي كنند . تمايل دارند زودتر از محيط مدرسه خارج شوند و ديرتر به آنجا بروند .

اينها مسائلي هستند كه به نوعي در كليه مدارس كشور از جمله مدارس شهرستان اهر قابل طرح هستند . البته اين به معناي آن نيست كه مديران آموزشي در شهرستان اهر از ضعفهاي مديريتي شديدي رنج مي برند كه موجب افزايش نارضايتي در بين دبيران  مي شوند ، بلكه مسئله فرا منطقه اي ، حتي ملي و بين المللي است . به جهت تحديد موضوع مورد مطالعه ناچاربوده ايم ، نمونه و موردي را در يك منطقه مانند شهرستان اهر بررسي نماييم.

مدت زيادي است كه نظريه پردازان مديريت و صاحب نظران تعليم و تربيت به دنبال يافتن پاسخ به اين پرسشها هستند كه چرا بعضي از مديران آموزشي در ايجاد رضايت شغلي همكاران خود موفق عمل مي كنند و برخي شكست مي خورند ؟ نتيجه تحقيقات آنها فقط پاسخ هاي ناقص و يك بعدي را در بر داشته و علل و عوامل اين وضعيت را به عوامل روان شناختي صرف و پيشينه شخص و پايگاه خانوادگي و ... نسبت مي دهند در حاليكه برخي محققان بر اين باورند كه يك راهبرد موفق سازماني در اين زمينه و عملكرد عالي و پايدار بايد معطوف به كليت وجود انسان باشد . طبق اين نظريه جهت برخوردداري از عملكرد عالي مديريت در ارتقاي سلامت رواني و رضايت شغلي همكاران آموزشي بايستي ابعاد اساسي وجود انسان اعم از نيازهاي جسمي و ذهني و رواني آنان را در مدلي تلفيق كرد و آنرا مورد بررسي قرار داد. ايجاد ساختار مناسب از يك طرف و طراحي استراتژيهاي انسانگرايانه از طرف ديگر، به همراه سبك رهبري ، سه عاملي هستند كه مديران از طريق آنها به راحتي مي توانند پاسخگوي نيازهاي كارمندانشان باشند و زمينه لازم را در جهت رضايت شغلي آنها فراهم كنند( جونز ، 1999 و تري ، 1989، بيكر ، 1997).

فرضيه اصلي:

بين مهارتهاي مديريتي و رضايت شغلي دبيران  رابطه معناداري وجود دارد.

فرضيات فرعي:

رضايت شغلي دبيران  در مناطق شهري و روستايي تفاوت معني داري دارد .

بين سنوات خدمت و رضايت شغلي دبيران  رابطه معني داري وجود ندارد .

بين مهارت هاي انساني مديران و رضايت شغلي دبيران  رابطه  معني داري وجود دارد.

بين مهارت هاي فني مديران و رضايت شغلي دبيران  رابطه  معني داري وجود دارد.

فهرست مطالب پروپوزال

بيان مسئاله

اهميت و ضرورت تحقيق

مرور ادبيات

جنبه جديد بودن و نوآوري در تحقيق

اهداف تحقيق

سوالات

فرضيه ها

تعاريف

روش تحقيق

متغيرهاي مورد بررسي

شرح كامل روش (ميداني، كتابخانه ‏اي) و ابزار

جامعه و نمونه آماري

روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها

قيمت فايل فقط 19,345 تومان

خريد

برچسب ها : پروپوزال رابطه مهارتهاي مديريتي و رضايت شغلي دبيران پروپوزال مهارتهاي مديريتي مهارتهاي مديريتي ,پروپوزال رضايت شغلي دبيران رضايت شغلي دبيران رضايت شغلي پروپوزال رضايت شغلي پروژه رضايت شغلي دبيران ,دانلود رايگان پروپوزال رضايت شغلي دبيران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.