پروپوزال رابطه مهارتهاي مديريتي و رضايت شغلي دبيران
دسته: مديريت
بازديد: 92 بار
فرمت فايل: docx
حجم فايل: 158 كيلوبايت
تعداد صفحات فايل: 25
در سالهاي اخير پژوهشهاي زيادي درباره مهارتهاي مديريتي و رابطه آن با رضايت شغلي انجام گرفته است سالازار ( 2002) معتقد است كه در سالهاي اخير توانمندسازي و كسب مهارتهاي مديريتي به عنوان يك راهكار نيروي انساني براي خلق كارآمدي، بهر ه وري و خشنودي بيشتر كاركنان در محيط كار مورد استفاده قرار مي گيرد
قيمت فايل فقط 19,345 تومان
پروپوزال رابطه مهارتهاي مديريتي و رضايت شغلي دبيران
هرگونه استفاده براي نمره و يا ارائه مستقيم به استاد مورد تاييد ما نمي باشد و شرعا و اخلاقا كار درستي نمي باشد لطفا از اين پروژه براي آموزش و نمونه تحقيق استفاده شود.
اين فايل توسط گروه مهندسين برتر(فايل يار) نگارش شده است و فروش بدون اجازه گروه شرعا حرام و قابل پيگيري حقوقي مي باشد!
بيان مسأله
با توجه به تغييرات پرشتاب محيط بيروني و دروني مدرسه ، چگونه مدير مدرسه مي تواند در مقام رهبر آموزشي ، ايفاي نقش كند و بايد چه توانمندي هايي داشته باشد ؟ مديران آموزشي تا چه ميزان از مهارتهاي فني ، انساني ، ارتباطي و ادراكي برخوردار بوده و در كدام زمينه ها دچار ضعف و نياز هستند ؟ آيا ضعفهاي مديريتي آنها تاثيري در كاهش رضايت شغلي دبيران به جا مي گذارد ؟ چگونه مي توان بر اين ضعف ها غالب آمد و رضايت شغلي دبيران را تا آنجا كه به مديريت آموزشي مربوط است افزايش داد ؟ آيا بين مديران و دبيران مدارس اختلاف و كشمش وجود دارد؟ چرا برخي از مديران با كفايت يا كارآمد تشخيص داده مي شوند و بهتر مي توانند بر مشكلات غالب آيند ؟ چرا بعضي از دبيران با كفايت از مدير مدرسه اش گله مند هستند ؟ چرا در بعضي از مدارس ، دبيران از كار خود احساس رضايت كافي ندارند ؟
امروزه برخي از دبيران ميل و رغبت چنداني براي حضور در محيط مدرسه نشان نمي دهند و حضور خود را در دفتر و اتاق مدير و گاهي كلاس درس از روي ناچاري و اجبار تعبير مي كنند . تمايل دارند زودتر از محيط مدرسه خارج شوند و ديرتر به آنجا بروند .
اينها مسائلي هستند كه به نوعي در كليه مدارس كشور از جمله مدارس شهرستان اهر قابل طرح هستند . البته اين به معناي آن نيست كه مديران آموزشي در شهرستان اهر از ضعفهاي مديريتي شديدي رنج مي برند كه موجب افزايش نارضايتي در بين دبيران مي شوند ، بلكه مسئله فرا منطقه اي ، حتي ملي و بين المللي است . به جهت تحديد موضوع مورد مطالعه ناچاربوده ايم ، نمونه و موردي را در يك منطقه مانند شهرستان اهر بررسي نماييم.
مدت زيادي است كه نظريه پردازان مديريت و صاحب نظران تعليم و تربيت به دنبال يافتن پاسخ به اين پرسشها هستند كه چرا بعضي از مديران آموزشي در ايجاد رضايت شغلي همكاران خود موفق عمل مي كنند و برخي شكست مي خورند ؟ نتيجه تحقيقات آنها فقط پاسخ هاي ناقص و يك بعدي را در بر داشته و علل و عوامل اين وضعيت را به عوامل روان شناختي صرف و پيشينه شخص و پايگاه خانوادگي و ... نسبت مي دهند در حاليكه برخي محققان بر اين باورند كه يك راهبرد موفق سازماني در اين زمينه و عملكرد عالي و پايدار بايد معطوف به كليت وجود انسان باشد . طبق اين نظريه جهت برخوردداري از عملكرد عالي مديريت در ارتقاي سلامت رواني و رضايت شغلي همكاران آموزشي بايستي ابعاد اساسي وجود انسان اعم از نيازهاي جسمي و ذهني و رواني آنان را در مدلي تلفيق كرد و آنرا مورد بررسي قرار داد. ايجاد ساختار مناسب از يك طرف و طراحي استراتژيهاي انسانگرايانه از طرف ديگر، به همراه سبك رهبري ، سه عاملي هستند كه مديران از طريق آنها به راحتي مي توانند پاسخگوي نيازهاي كارمندانشان باشند و زمينه لازم را در جهت رضايت شغلي آنها فراهم كنند( جونز ، 1999 و تري ، 1989، بيكر ، 1997).
با توجه به تغييرات پرشتاب محيط بيروني و دروني مدرسه ، چگونه مدير مدرسه مي تواند در مقام رهبر آموزشي ، ايفاي نقش كند و بايد چه توانمندي هايي داشته باشد ؟ مديران آموزشي تا چه ميزان از مهارتهاي فني ، انساني ، ارتباطي و ادراكي برخوردار بوده و در كدام زمينه ها دچار ضعف و نياز هستند ؟ آيا ضعفهاي مديريتي آنها تاثيري در كاهش رضايت شغلي دبيران به جا مي گذارد ؟ چگونه مي توان بر اين ضعف ها غالب آمد و رضايت شغلي دبيران را تا آنجا كه به مديريت آموزشي مربوط است افزايش داد ؟ آيا بين مديران و دبيران مدارس اختلاف و كشمش وجود دارد؟ چرا برخي از مديران با كفايت يا كارآمد تشخيص داده مي شوند و بهتر مي توانند بر مشكلات غالب آيند ؟ چرا بعضي از دبيران با كفايت از مدير مدرسه اش گله مند هستند ؟ چرا در بعضي از مدارس ، دبيران از كار خود احساس رضايت كافي ندارند ؟
امروزه برخي از دبيران ميل و رغبت چنداني براي حضور در محيط مدرسه نشان نمي دهند و حضور خود را در دفتر و اتاق مدير و گاهي كلاس درس از روي ناچاري و اجبار تعبير مي كنند . تمايل دارند زودتر از محيط مدرسه خارج شوند و ديرتر به آنجا بروند .
اينها مسائلي هستند كه به نوعي در كليه مدارس كشور از جمله مدارس شهرستان اهر قابل طرح هستند . البته اين به معناي آن نيست كه مديران آموزشي در شهرستان اهر از ضعفهاي مديريتي شديدي رنج مي برند كه موجب افزايش نارضايتي در بين دبيران مي شوند ، بلكه مسئله فرا منطقه اي ، حتي ملي و بين المللي است . به جهت تحديد موضوع مورد مطالعه ناچاربوده ايم ، نمونه و موردي را در يك منطقه مانند شهرستان اهر بررسي نماييم.
مدت زيادي است كه نظريه پردازان مديريت و صاحب نظران تعليم و تربيت به دنبال يافتن پاسخ به اين پرسشها هستند كه چرا بعضي از مديران آموزشي در ايجاد رضايت شغلي همكاران خود موفق عمل مي كنند و برخي شكست مي خورند ؟ نتيجه تحقيقات آنها فقط پاسخ هاي ناقص و يك بعدي را در بر داشته و علل و عوامل اين وضعيت را به عوامل روان شناختي صرف و پيشينه شخص و پايگاه خانوادگي و ... نسبت مي دهند در حاليكه برخي محققان بر اين باورند كه يك راهبرد موفق سازماني در اين زمينه و عملكرد عالي و پايدار بايد معطوف به كليت وجود انسان باشد . طبق اين نظريه جهت برخوردداري از عملكرد عالي مديريت در ارتقاي سلامت رواني و رضايت شغلي همكاران آموزشي بايستي ابعاد اساسي وجود انسان اعم از نيازهاي جسمي و ذهني و رواني آنان را در مدلي تلفيق كرد و آنرا مورد بررسي قرار داد. ايجاد ساختار مناسب از يك طرف و طراحي استراتژيهاي انسانگرايانه از طرف ديگر، به همراه سبك رهبري ، سه عاملي هستند كه مديران از طريق آنها به راحتي مي توانند پاسخگوي نيازهاي كارمندانشان باشند و زمينه لازم را در جهت رضايت شغلي آنها فراهم كنند( جونز ، 1999 و تري ، 1989، بيكر ، 1997).
فرضيه اصلي:
بين مهارتهاي مديريتي و رضايت شغلي دبيران رابطه معناداري وجود دارد.
فرضيات فرعي:
رضايت شغلي دبيران در مناطق شهري و روستايي تفاوت معني داري دارد .
بين سنوات خدمت و رضايت شغلي دبيران رابطه معني داري وجود ندارد .
بين مهارت هاي انساني مديران و رضايت شغلي دبيران رابطه معني داري وجود دارد.
بين مهارت هاي فني مديران و رضايت شغلي دبيران رابطه معني داري وجود دارد.
فهرست مطالب پروپوزال
بيان مسئاله
اهميت و ضرورت تحقيق
مرور ادبيات
جنبه جديد بودن و نوآوري در تحقيق
اهداف تحقيق
سوالات
فرضيه ها
تعاريف
روش تحقيق
متغيرهاي مورد بررسي
شرح كامل روش (ميداني، كتابخانه اي) و ابزار
جامعه و نمونه آماري
روشها و ابزار تجزيه و تحليل دادهها
قيمت فايل فقط 19,345 تومان
برچسب ها : پروپوزال رابطه مهارتهاي مديريتي و رضايت شغلي دبيران , پروپوزال مهارتهاي مديريتي , مهارتهاي مديريتي ,پروپوزال رضايت شغلي دبيران , رضايت شغلي دبيران , رضايت شغلي , پروپوزال رضايت شغلي , پروژه رضايت شغلي دبيران ,دانلود رايگان پروپوزال رضايت شغلي دبيران
- جمعه ۲۶ شهریور ۹۵ ۱۳:۴۷ ۳۲ بازديد
- ۰ نظر