بررسي استفاده از فناوري‌هاي نوين با تاكيد بر اينترنت در بازاريابي

دانلود پروپوزال|دانلود پايان نامه|طرح توجيهي|گزارش كارآموزي|نقشه مدل رقومي ارتفاعي

بررسي استفاده از فناوري‌هاي نوين با تاكيد بر اينترنت در بازاريابي

پايان نامه بررسي استفاده از فناوري‌هاي نوين با تاكيد بر اينترنت در بازاريابي

پايان نامه بررسي استفاده از فناوري‌هاي نوين با تاكيد بر اينترنت در بازاريابيدسته: بازاريابي و امور مالي 
بازديد: 310 بار 
فرمت فايل: docx 
حجم فايل: 629 كيلوبايت 
تعداد صفحات فايل: 212 

در اين تحقيق ابتدا به بحث بازاريابي الكترونيكي به عنوان مهم‌ترين جزء دنياي الكترونيكي پرداخته مي‌شود و ابزارها و استراتژي‌هاي بازاريابي الكترونيكي شناسايي شده و معرفي مي‌شوند در ادامه با توجه به رشد اينترنت و نقش آن در بازاريابي الكترونيكي بالاخص در بازاريابي زعفران به مقوله اصلي تحقيق يعني امكان استفاده از بازاريابي الكترونيكي در بازاريابي محصول

قيمت فايل فقط 125,000 تومان

خريد

پايان نامه بررسي استفاده از فناوري‌هاي نوين با تاكيد بر اينترنت در بازاريابي

استفاده از فناوري‌هاي نوين با تاكيد بر اينترنت در بازاريابي محصول زعفران در استان خراسان جنوبي

      فرمت فايل: WORD (قابل ويرايش )

**توجه**

1- اين فايل توسط گروه مهندسين برتر(فايل يار) نگارش شده است استفاده از فايل فقط براي خريدار ان مجاز مي باشد و هرگونه استفاده براي كساني كه فايل خريداري ننموده اند شرعا حرام و قابل پيگيري حقوقي مي باشد.

2-اين فايل داراي گارانتي ويرايش يك مرتبه  براي خريدار آن مي باشد.

در فرمت ورد و قايل ويرايش با فونت نازنين 14 و فاصله بين خطوط يك سانتي متر

سهم عوامل بازاريابي,ضريب هزينه بازاريابي,بازاريابي , زعفران ,بازاريابي زعفران,بازاريابي گياهان دارويي

بيان مسئله

امروزه با گسترش روزافزون فناوري‌هاي نوين در سطح جهان و وابسته شدن ساير صنايع و فعاليت‌ها به اين صنعت، اغلب كشورها به طور خودكار به اين صنعت گرايش پيداكرده و روز بروز درصد افراد جامعه كه به نحوي با اين فناوري‌ها مرتبط مي‌شوند، افزايش مي‌يابد. با رشد روزافزون اين فناوري‌ها روش كسب و كار و فعاليت‌هاي روزمره، چگونگي برقراري ارتباط با ديگران، دستيابي به اطلاعات و به طور كلي تمام وجوه زندگي بشري، دچار تحولي عظيم گشته است (شعبان علي قمي، 1382). در اين ميان بخش كشاورزي نيز مستثني نمانده است. هر چند بشر از دير باز فناوري‌ها و ابزار را در خدمت كشاورزي خود بكار گرفته ولي شايد هيچ گاه كشاورزي با تحولات شگرفي كه نشأت‌گرفته از به‌كارگيري فناوري‌هاي نوين مانند اينترنت، كامپيوتر، لوح فشرده، سيستم‌هاي چند رسانه‌اي مي‌باشد روبرو نشده باشد. در بين محصولات كشاورزي، محصول زعفران يكي از محصولات استراتژيكي است كه به‌كارگيري فناوري‌هاي نوين مانند اينترنت، كامپيوتر و غيره مي‌تواند در توليد و بازاريابي آن نقش بسي كارساز داشته و با رشد ابزار الكترونيك و فناوري‌هاي نوين بنگاه‌هاي توليد و بازاريابي آن را تحت تأثير قرار داده است؛ لذا با توجه به اينكه اين محصول در شرايط آب و هوايي ايران بالاخص در شرايط خراسان جنوبي عملكرد خوبي داشته، از طرفي هم محدوديت‌هاي كشت آن در سطح جهاني و هزينه‌هاي بالاي كارگري آن از سوي ديگر، موجب شده است تا زعفران در بازارهاي جهاني، گياهي گران قيمت محسوب شود.

   امروزه در غرب، بسياري از شركت‌ها و سازمان‌هاي خدماتي مفهوم جديد بازاريابي را پذيرفته‌اند و طبق آن عمل مي‌نمايند. اهميت و جايگاه استفاده از اينترنت در استراتژي‌هاي بازاريابي توسط اكثر شركت‌ها پذيرفته شده و بازاريابي اينترنتي اكنون، عنصري اصلي در بازاريابي مستقيم به شمار مي‌رود و مي‌تواند براي يك بازار انبوه از مشتريان نيز استفاده شود (استوارت، آدام، 2001 ) افزايش رقابت، تغيير محيط‌هاي كسب و كاري، جهاني سازي و پيشرفت فناوري ارتباطي و اطلاعاتي از جمله تغييرات مهمي هستند كه صنعت بازاريابي را نيز وادار به تغيير نموده‌اند.تقاضا براي خدمات و كالاها، به سرعت در حال تغيير است و به طبع آن رفتار مشتريان اين گونه خدمات و كالاها نيز به سرعت در حال دگرگوني است. با تغييرات انجام گرفته در سليقه و نگرش مشتريان، استراتژي‌هاي جديدي براي جذب مشتري و حفظ مشتريان كنوني ضروري مي‌نمايد كه اين استراتژي‌ها مي‌بايست در سيستم بازاريابي الكترونيكي اجرا شود.

   امروزه بسياري از بنگاه‌هاي توليدي در سطح جهان، خدمات خود را به صورت اينترنتي ارائه مي‌دهند و با يكپارچه شدن اقتصاد جهاني، كشور ما نيز تحت تأثير قرار خواهد گرفت؛ لذا در بلند مدت چاره‌اي جز اينترنتي شدن خدمات و توليدات وجود ندارد. از سويي بخش در حال رشدي از مشترياني كه فهم تكنولوژي دارند، به وجود آمده‌اند كه سيستم‌هاي توزيع خدمت مبتني بر فناوري اطلاعاتي را به دريافت اين خدمات به صورت سنتي ترجيح مي‌دهند. پاسخگويي به نياز اين مشتريان با بافت سنتي سيستم‌هاي بازاريابي آسان نيست و ايجاد زمينه و در اختيار گرفتن فناوري مناسب الزامي است. با توسعه ابزار الكترونيك و بازاريابي الكترونيكي، بنگاه‌هاي توليدي خصوصاً بنگاه‌هاي توليدي محصولات كشاورزي تجاري از جمله زعفران نيز تحت تأثير قرار گرفته‌اند. بنگاه‌ها براي پيشبرد اهداف خود از روش‌ها و استراتژي‌هاي بازاريابي الكترونيكي در راستاي اهداف خود استفاده مي‌كنند تا بتوانند با تنوع در خدمات و ارائه آن به نيازهاي روز مشتري پاسخگو باشند.

بنابراين توليد زعفران در شرايط فعلي ايران، علاوه بر اين كه مي‌تواند به ارز آوري صادرات غير نفتي كمك كند، به دليل نرخ بيكاري بالا و با توجه به اينكه در توليد زعـفران نياز به كار فـراوان است، براي كشـور و استان خراسان جنوبي فعاليتي بس كارساز تلفي مي‌شود. خراسان جنوبي به علت شرايط اقليمي ويژه‌اش، پتانسيل بالايي در زمينه توليد زعفران داشته به طوري كه بر اساس گزارش سازمان جهاد كشاورزي خراسان جنوبي حدود 36000 نفر بهره بردار در 14000 هكتار از اراضي اين استان زير كشت اين محصول به توليد زعفران مشغول مي‌باشند و از اين ميزان زمين 49 تن زعفران در سال 1388 توليد كرده و با اين مقدار توليد بعد از استان خراسان رضوي به عنوان دومين قطب توليد زعفران محسوب مي‌شود.

اما وجود مسايل و مشكلات مختلف در زمينه‌ي توليد، فراوري زعفران و نيز توزيع و بازاريابي آن باعث گرديده كه به رغم كيفيت مرغوب اين محصول نسبت به نمونه‌هاي خارجي آن، زعفران ايران وضعيت مناسبي در بازار جهاني نداشته باشد (تركماني، 1379) و محصول زعفران ايران عمدتاً توسط واسطه‌ها با قيمت اندكي از كشاورزان خريداري شده و به صورت فله‌اي به خارج از كشور صادر مي‌شود. كه در اين زمينه زعفران و بازاريابي زعفران تغييرات اساسي را مي‌طلبد، يكي از راه كارهايي كه در اين زمينه مي‌تواند كارساز باشد و به صادرات زعفران ايران سر و سامان دهد بازاريابي الكترونيك مي‌باشد و با توجه به اينكه زعفران يك محصول صادراتي و تجاري محسوب مي‌شود بازاريابي الكترونيك مي‌تواند بسياري از مشكلات زعفران كاران را حل نموده و تا حدي مي‌تواند دست دلال‌ها و واسطه‌ها را در خريد و فروش زعفران كوتاه كند.

در اين تحقيق ابتدا به بحث بازاريابي الكترونيكي به عنوان مهم‌ترين جزء دنياي الكترونيكي پرداخته مي‌شود و ابزارها و استراتژي‌هاي بازاريابي الكترونيكي شناسايي شده و معرفي مي‌شوند. در ادامه با توجه به رشد اينترنت و نقش آن در بازاريابي الكترونيكي بالاخص در بازاريابي زعفران به مقوله اصلي تحقيق يعني امكان استفاده از بازاريابي الكترونيكي در بازاريابي محصول زعفران در استان خراسان جنوبي مي‌پردازيم و به بررسي زيرساخت‌هاي موجود در استان خراسان جنوبي جهت استفاده از اين فناوري در بازاريابي محصول زعفران پرداخته خواهد شد. نهايتاً اين تحقيق با توجه به ضرورت استفاده از فناوري‌هاي نوين در بازاريابي محصول زعفران به بررسي امكان استفاده از اين تكنولوژي در بازاريابي زعفران در استان خراسان جنوبي مي‌پردازد و در اين راستا به سؤالات زير پاسخ خواهد داد.

1- زيرساخت‌هاي موجود در استان خراسان جنوبي براي اجراي بازاريابي اينترنتي زعفران مناسب است؟

2- وضعيت دسترسي خريداران و فروشندگان محصول زعفران به اينترنت در استان خراسان جنوبي چگونه است؟

3- چالش‌ها و موانع بازاريابي سنتي محصول زعفران در استان خراسان جنوبي چيست؟

4- وضعيت ارائه سرويس‌هاي بانكي براي بازاريابي اينترنتي محصول زعفران در استان خراسان جنوبي چگونه است؟

5- وضعيت ارائه سرويس‌هاي پستي براي بازاريابي اينترنتي محصول زعفران در استان خراسان جنوبي چگونه است؟

6- آيا امكان تأمين نيازهاي بازار به محصول زعفران از طريق اينترنت در استان خراسان جنوبي وجود دارد؟

اهداف تحقيق

پژوهش حاضر اهداف ذيل را دنبال مي‌كند :

 

هدف كلي

امكان سنجي استفاده از فناوري‌هاي نوين با تاكيد بر اينترنت در بازاريابي محصول زعفران در استان خراسان جنوبي.

 

اهداف اختصاصي

  • بررسي ويژگي‌هاي فردي و حرفه‌اي افراد مورد مطالعه.
  • بررسي ديدگاه افراد مورد مطالعه پيرامون زيرساخت‌هاي فناوري‌هاي نوين و بازاريابي اينترنتي در استان خراسان جنوبي.
  • بررسي ديدگاه افراد مورد مطالعه پيرامون دسترسي به موقع خريداران و فروشندگان محصول زعفران به اينترنت.
  • بررسي چالش‌ها و موانع بازاريابي سنتي محصول زعفران در استان خراسان جنوبي.
  • بررسي وضعيت ارائه سرويس‌هاي بانكي براي بازاريابي اينترنتي محصول زعفران در استان خراسان جنوبي.
  • بررسي وضعيت ارائه سرويس‌هاي پستي براي بازاريابي اينترنتي محصول زعفران در استان خراسان جنوبي.
  • بررسي امكان تأمين نيازهاي بازار به محصول زعفران از طريق اينترنت.

 

 

قيمت فايل فقط 125,000 تومان

خريد

برچسب ها : پايان نامه بررسي استفاده از فناوري‌هاي نوين با تاكيد بر اينترنت در بازاريابي , استفاده از فناوري‌هاي نوين با تاكيد بر اينترنت در بازاريابي , استفاده از فناوري‌هاي نوين در بازاريابي , فناوري‌هاي نوين با تاكيد بر اينترنت در بازاريابي , پايان نامه فناوري‌هاي نوين در بازاريابي محصول زعفران , دانلود رايگان پايان نامه بازاريابي , پايان نامه بازاريابي محصول زعفران , فناوري‌هاي نوين در بازاريابي , بازاريابي محصول زعفران در استان خراسان

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.